iki eşittir bire

"Nous sommes nos choix."

"A non-writing writer is a monster courting insanity."

"Uçurumlar birleştirir yüksek tepeleri."

"...küçük zamanlar birikti, büyük şeyleri ezip geçti. "Bu baskılara, bu sertliğe dayanamam" diyordum; zamanla her şey yumuşadı. Düşünceler insanın canını acıtmıyor; biraz sersemletiyor o kadar. Şiddet değil, süreklilik insanı yıkıyor."

29 Aralık 2013

Kendini bilmezcilik

-Dünya senin çevrende dönmüyor kendini merkezde sanma tamam mı?

İlk duyduğum an alışılagelmiş bir cümle olduğundan "evet ya..."desem de biraz sonra içime sinmiyor bu cevabım.Düşünmeye başlıyorum- ve bir saatin sonunda şunda karar kılıyorum ki, yanılıyorsun tatlım. 
Dünya hakikaten, gerçekten, inan ki benim çevremde dönüyor.
Bana kontrol manyağı diyebilirsiniz, zamana hükmettiğimi söylediğimde gülüp geçmiş de olabilirsiniz ama ne şanslıyım ki dünya evet evet koskocaman- güneşin etrafında dönen- kendine ait uydusu bulunan gezegen tam olarak benim etrafımda dönüyor.  
Çünkü gece ben uyuduğumda gelir.
Gün ben uyandığımda doğar. 
Soğuk ben üşüdüğümde vardır.
İnsan bulmak istediğimde ortaya çıkar.
Dünya ben öldüğümde durur.

Şuan saatinizi beş saat geri alsanız, tarihi de 100 yıl ileri ve gününüzü buna göre yaşasanız, kim size yaşamıyorsunuz diyebilir ki?

Tüm dünyevi düzenlerden arınmışken, zorunluluklardan kurtulmuşken- kafesinizin kapılarını ardına kadar açtığınızda-

dünya sizin etrafınızda döner..

Esra Uçar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder