iki eşittir bire


"A non-writing writer is a monster courting insanity."

"Uçurumlar birleştirir yüksek tepeleri."

"...küçük zamanlar birikti, büyük şeyleri ezip geçti. "Bu baskılara, bu sertliğe dayanamam" diyordum; zamanla her şey yumuşadı. Düşünceler insanın canını acıtmıyor; biraz sersemletiyor o kadar. Şiddet değil, süreklilik insanı yıkıyor."

10 Kasım 2013

İnsan görmediği insanı da özler.

Seni hayatında bir kez bile görmemiş, sesini duymamış bir insan olarak;
Ölümünün üzerinden 75 sene geçmesine rağmen,
İfade özgürlüğünü her daim kullanıp, dilimden düşürmezken sana kötü bir cümle kurulunca şahsıma hakaret sayıyorum;
Tanımasam da seni,
"yapmışsa bir bildiği vardır" diyebiliyorum.
Kemalist demiyorum kendime;
Politikalardan arınmış bir duygu bu. 
Tarih sevgisinden, vefadan, saygıdan başka şey bu. 

Saat 9'u 10 geçerken çiftçisi, patronu, artisti, boyacısı, kapıcısı, öğretmeni, terzisi, çocuğu, yaşlısı, esmeri, sarışını, solcusu, ülkücüsü ayaktaysa eğer;
sana ölmüş demek zoruma gidiyor.

Kendimi bildim bileli her 10 Kasım'da gözleri dolan bir insan olarak,
Unutturmaya çalışanlara inat,
Cumhuriyetin ilelebet payidar kalması için,

"Gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime and içerim."

Esra Uçar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder